Semester Sverige runt

Hej hopp, har varit runt i Sverige på lite semster. Den är inte riktigt slut ännu för just nu befinner jag mig nere i Helsingborg och hälsar på min bror tillsammans med Mamma och sture.
Men jag ska sammanfatta vad som hänt den senaste veckan:

Fallensdagar:
Åkte hem till mamma för att kika lite på fallensdagar. Det var precis lika ofantligt tråkigt som vanligt. Förstår mer o mer för varje år varför jag valt att jobba istället för att festa. Men det blir väl kanske så när man inte är uppvuxen i staden för det verkar va allas höjdpunkt- träffa gamla klasskompisar.
Nåja... Mamma, sture och jag strosade runt lite granna men som sagt, det var inte så kul så vi gick hem till pizzerian som ligger i samma hus de bor o käkade. Tog Rödspätta och Guuuuuuuuud så gott det var! *smums*
Efter lite trubadurunderhållning och två öl senasre gick vi upp till mamma o sture och jag gick o la mig. det var inte lätt att sova i allt bök! Det glipar flera cm vid fönstret så allt ljud utanför på gatan kommer in. Och mitt i natten kommer det en rabiat kärring (förlåt uttrycket men 55åring som druckit sig stup packad) som gick fram o tillbaka på gatan och skrek -PASSA DIG JÄVLIGT NOOOOOOGA! *suck*
Jaja... sov väl iaf en två-tre timmar den natten. Sedan var det dags att gå upp, äta lite frukost o ta bilen o köra ner till GBG igen och hämta upp älsklingen för vidarefärd mot Västervik.

Västervik:
Resan dit gick bra. Vi stannade i Mariannelund och käkade lite. Men så många samhällen, tex Bruzaholm, som var nedlagda och öde! Annars är sverige väldigt vackert!
Vi kom till Lysingsbadets camping runt 5 på eftermiddagen. Och R o E kom ut och hämtade oss. De hade glömt att packa ner tältpinnar till förtältet och sedan en presenning att lägga som golv så vi fick åka runt o leta i lite affärer men vi löste det dagen efter istället. Tänkte ju liksom inte på atta det var lördag och klockan var efter 17!
Västervik var iaf väldigt mysigt! Små små jätte söta hus, havet, skärgård o ja... jätte mysigt!
Vi gjorde inte så mycket i V-vik men strosade runt lite i affärer inne i stan, badade o solade massor vid poolen inne på campingen, grillade mm.
Testade även vårdcentralen i V-vik. Jag kan ju aldrig hålla mig frisk... Tyvärr var de inte till någon hjälp. Så ag har faktikst legat o varit sjuk mestadels under V-vik resan. Sista dagen hade vi besökt en hälsokost så då började jag känna mig lite bättre o var på bättre humör.
Vi åkte iaf hemåt på onsdagen och då skulle vi ju egenltigen åkt upp till Ullbergarna i Grebbestad men det blev för lite folk så de ställde in *snyft*
Så vi åkte hem till Fam Davidsson i U-A. Sov där och dagen efter åkte hela familjen ut på havet. Var helt underbart! La till vid någon liten ö och bara gottade oss i solen, grillade och åkte hemåt vid 19 så att kag kunde hinna med en buss till GBG. Skulle ju jobba några timmar på fredagen.



Helsingborg:

Kommentarer
Postat av: Tess

Åh vad underbara bilder! Tråkigt att du blev sjuk, men visst är det typiskt? jag blev snuvig som tusen (som vanligt) i Köpenhamn, men annars klarade vi oss rätt bra som tur var :) Hälsa till Pojkvän! Kraaaam

2008-07-28 @ 11:27:53
URL: http://sancti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0